Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výzkum nových parametrů online písma u dětí s grafomotorickými obtížemi
Gavenčiak, Michal ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Zvončák, Vojtěch (vedoucí práce)
V České republice doposud neexistují objektivní metody pro diagnostiku grafomotorických potíží u dětí. Probíhající výzkumy používají moderních digitizérů pro zachycení procesu psaní a následné kvantifikování parametrů písma. Mezi cíli této práce je vyvinout softwarové nástroje pro usnadnění práce se sbíranými daty, jako je třídění databáze a usnadnění práce odborníků při hodnocení jednotlivých cvičení. Dalším cílem práce je navrhnout a následně analyzovat nové parametry on-line písma na kohortě dětí ze 2.až 4. třídy (n=239). V rámci práce byly vyvinuty dvě desktopové aplikace na platformě .NET a byly navrženy a naprogramovány tři nové kvantifikační parametry písma založené na principu Isochornie, dvourozměrné korelaci, a geometrickém centroidu. Všechny tři parametry vykázaly signifikantní korelaci (r = [0,2; 0,3]) s hodnotami HPSQ-C u dětí druhé a čtvrté třídy a korelaci v rozsahu (𝜌= [0,2; 0,5]) se subjektivním hodnocením odborníka u celé kohorty. Analýza parametrů naznačuje potíže s regulací tempa písma a pracovní pamětí u dětí s grafomotorickými potížemi.
Výzkum nových parametrů online písma u dětí s grafomotorickými obtížemi
Gavenčiak, Michal ; Mekyska, Jiří (oponent) ; Zvončák, Vojtěch (vedoucí práce)
V České republice doposud neexistují objektivní metody pro diagnostiku grafomotorických potíží u dětí. Probíhající výzkumy používají moderních digitizérů pro zachycení procesu psaní a následné kvantifikování parametrů písma. Mezi cíli této práce je vyvinout softwarové nástroje pro usnadnění práce se sbíranými daty, jako je třídění databáze a usnadnění práce odborníků při hodnocení jednotlivých cvičení. Dalším cílem práce je navrhnout a následně analyzovat nové parametry on-line písma na kohortě dětí ze 2.až 4. třídy (n=239). V rámci práce byly vyvinuty dvě desktopové aplikace na platformě .NET a byly navrženy a naprogramovány tři nové kvantifikační parametry písma založené na principu Isochornie, dvourozměrné korelaci, a geometrickém centroidu. Všechny tři parametry vykázaly signifikantní korelaci (r = [0,2; 0,3]) s hodnotami HPSQ-C u dětí druhé a čtvrté třídy a korelaci v rozsahu (𝜌= [0,2; 0,5]) se subjektivním hodnocením odborníka u celé kohorty. Analýza parametrů naznačuje potíže s regulací tempa písma a pracovní pamětí u dětí s grafomotorickými potížemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.